fbpx

מה ההבדל בין משכנתא להלוואה?

עולם ההלוואות נעשה מגוון ונרחב מתמיד. מוסדות פיננסיים רבים מציעים הלוואות לטווח רחב של מטרות.
אחת מההלוואות החשובות ביותר שניקח בחיינו היא המשכנתא, המהווה כיום את מקור המימון הכמעט בלעדי לרכישת בית בבעלות פרטית. על אף שמדובר בפתרון מימון לכל דבר ועניין, הוא בהחלט ייחודי. אם ניסוג לרגע לאיזו תזכורת מימי הפסיכומטרי העליזים, נגדיר זאת ככה – כל המשכנתאות הן הלוואות, אך לא כל ההלוואות הן משכנתא. כאן, נסביר בדיוק מה ההבדל בין משכנתא להלוואה מסוג אחר ומה מייחד אותה.

מטרת ההלוואה

בראש ובראשונה, המטרה לשמה נלקחת משכנתא שונה במהותה ממטרות הלוואה בנקאית מסוגים אחרים. משכנתא היא ההלוואה היחידה שניתן לקחת לקניית דירה. כיום ישנם גם מקרים בהם ניתן לקחת משכנתא לשיפוצים גדולים או מה שמכונה היום משכנתא לכל מטרה, שנועדה לאיחוד הלוואות וסגירת חובות.

עם זאת, להלוואה בנקאית מהות שונה לחלוטין. היא נועדה לתת מענה לבעיית נזילות למטרות כמו רכישת רכב, חופשה, לימודים, פתיחת עסק או סתם כדי לסגור את המינוס.

מה ההבדל בין משכנתא להלוואה אחרת מבחינת התנאים?

הריבית במשכנתא תהיה בד"כ זולה משמעותית מהלוואות בנקאיות וכמובן שהפריסה ארוכה הרבה יותר. בעוד שלרוב הלוואות ניתנות לשנה אחת עד 7 שנים, משכנתאות יכולות להיפרס עד 30 שנה. הסיבה לכך היא שמשכנתאות מפוקחות על ידי בנק ישראל וישנן בטוחות רבות שמגדרות את הסיכונים של הבנק.

עם זאת ישנם יוצאים מן הכלל. במקרים הבאים הלוואה חוץ בנקאית תהיה זולה יותר ממשכנתא:

1. הלוואה בערבות המדינה לעסקים קטנים ואוכלוסיות חלשות.

2. הלוואה מסוכנות "מעוף" ממשרד הכלכלה.

3. מבצעים שונים בבנקים.

המדיניות הטובה ביותר תהיה לבצע סקר שוק מקיף ולפנות לייעוץ מקצועי שיאפשר לקבל החלטות מושכלות.

תהליך קבלת המימון

כמובן שהלוואה קל הרבה יותר לקחת ולכן גם רבים אינם ששים לקחת משכנתא אלא אם כן הם ממש חייבים. הלוואה ניתן כיום לקבל בשיחת טלפון או הקלקה באפליקציה בעוד שמשכנתא תדרוש הררי בירוקרטיה, בטחונות וערבויות. לכן, לרוב חייבים הזקוקים לפתרון דחוף לא יבחרו באפיק המשכנתא.

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שדווקא בגלל התנאים המיטביים שמציעה המשכנתא, ייתכן מאוד שעדיף לבצע "איחוד הלוואות" – כלומר, לכסות את כלל ההלוואות החוץ בנקאיות ובנקאיות בריבית גבוהה ולאחד את כולן תחת משכנתא אחת שנקראת משכנתא לכל מטרה. במשכנתא לכל מטרה אמנם הריביות גבוהות יותר מהמשכנתא הרגילה, אך היא עדיין נמוכה יותר מההלוואות ועם אופציה לפריסה ארוכה יותר, מה שנותן אוויר נשימה ללווים.

כיצד זה מתבצע בפועל?

כמו במשכנתא המסורתית, אנו ממשכנים נכס נדלן שבבעלותנו לבנק ויכולים לקבל עד מחצית מהשווי שלו כמשכנתא. בחברות חוץ בנקאיות, כגון חברות ביטוח, ניתן לקבל גם עד 85% אחוז, מפני שאינן כפופות לרגולציית בנק ישראל.

מה ההבדל בין משכנתא להלוואה – מבט על

פרמטרמשכנתאהלוואה
ריביתזולה יותריקרה יותר
תקופה4-30 שנים1-7 שנים
תהליך לקיחהמסובך וכולל הרבה פרוצדורהפשוט (אפשר בשיחת טלפון)
בטוחההדירה הממושכנתלרוב אין
סכוםמ-100,000 ₪ ומעלהלרוב עד ל-150,000 ₪
כמה להחזיר כל חודש?עד שליש מההכנסה הפנויהכמה שבוחרים
מטרותבעיקר לרכישת נדלןבעיית נזילות, לתת מענה לצורך מסוים.
אחוז מימוןמשתנה לפי סוג העסקהנגזר מההכנסות והתנהלות כלכלית.

רוצה ללמוד עוד על פתרונות המימון הזמינים לך ולהתוות מפת דרכים מקיפה ליציבות כלכלית?
אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים כאן והמומחים של קרדיט אינווסטור כבר חוזרים אליך לתיאום שיחת ייעוץ.

יש לכם שאלות בנושא

מה ההבדל בין משכנתא להלוואה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תפריט נגישות